Üzemanyagcellás technológia

Intralogisztika hidrogénhajtással

Hidrogén-meghajtás az intralogisztikában

A költséghatékony intralogisztika és a klímasemleges megközelítés közötti választás már régóta a múlté. Az innovatív energiarendszerek, mint például az üzemanyagcella-technológia lehetővé teszik, hogy targoncáit zökkenőmentesen, több műszakos rendben működtesse, anélkül, hogy eközben CO2-kibocsátás keletkezne. Ez fenntartható módon előállított, zöld hidrogén felhasználásával érhető el.


Üzemanyagcella-technológia előnyei

Használhatóság

  • Időt takarít meg, mivel nem kell akkumulátort cserélni
  • Nagyfokú teherautó rendelkezésre állás a gyors, kb. 2-3 perces töltési időnek köszönhetően
  • Folyamatos energiaellátás teljesítménycsökkenés nélkül
  • Beltéri és kültéri használat, akár 8 órás üzemidővel

Infrastruktúra

  • Az adagolók helytakarékos és rugalmas integrálása a szállítási útvonalak mentén.
  • Nincs szükség tároló- vagy töltőhelyiségekre
  • Nincs szükség szellőzőrendszerekre
  • A hidrogén elektrolízissel házon belül is előállítható

Környezetbarát

  • Nulla károsanyag-kibocsátás - az egyetlen "hulladéktermék" a víz/gőz
  • Tiszta energiaforrás - ideális a higiénia szempontjából kritikus iparágak számára
  • Csökkenti a szénlábnyomot
  • Nem használnak ritkaföldfém-ásványokat

Üzemanyagcella-technológia

Üzemanyagcellás targonca

A STILL lehetőséget kínál arra, hogy a targoncákat "üzemanyagcella-kész" változatban is megrendelhesse, amely a "Li-ion-kész" opcióhoz hasonlóan működik. Ezzel az opcióval a targoncákat úgy tervezik, hogy egy adott üzemanyagcella befogadására alkalmas legyen, és az üzemanyagcella - szükség esetén utólagosan - az ügyfél kívánságának megfelelően beépíthető.

Minél több hidrogénüzemű targonca üzemel, annál hatékonyabb az üzemanyagcellás energiarendszer. Éppen ezért 24 V-os, 48 V-os és 80 V-os üzemanyagcellás rendszereket kínálunk portfóliónkban a komissiózókhoz, vontatókhoz, magas emelésű raklapszállítókhoz, tolóoszlopos targoncákhoz és ellensúlyos targoncákhoz egyaránt.

Általánosságban elmondható, hogy az üzemanyagcellás technológia ideális a nagy üzemóraszámú vagy több műszakos üzemmódú targoncákhoz.

hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia elemei

Amikor üzemanyagcellás energiarendszerre vált, fontos, hogy biztosítsa a megfelelő targoncákat és a szükséges infrastruktúrát. Ez alapvetően a következőket foglalja magában:

  • Üzemanyagcellás targoncák
  • Hidrogéntöltő állomások (adagolók)
  • Hidrogéntárolók
  • Hidrogénellátás, pl szállítás vagy saját gyártás (elektrolízis)

Az Ön intralogisztikai partnereként a STILL üzemanyagcellás targoncákat biztosít és nemzetközileg elismert partnereivel együttműködve gondoskodik arról, hogy átfogó energetikai megoldás (üzemanyagcellák és üzemanyag-infrastruktúra) jöjjön létre.


A jövő energiaforrása az intralogisztika számára

Hidrogén mint energiaforrás

Az energiaforrások világában a hidrogén jelenti a jövőt. A regeneratív módon előállított villamos energia felhasználásának köszönhetően klímasemleges módon állítható elő és ideális ipari alkalmazásokhoz, hő- és energiatermeléshez, valamint a mobilitáshoz és az intralogisztikához. A hidrogén 14-szer könnyebb a levegőnél, nem mérgező, nem korrodál és nem radioaktív. A hidrogén nem hajlamos az öngyulladásra és színtelen lánggal, tisztán ég. Röviden, a hidrogén tele van energiával és zöldebb, szén-dioxid-semleges, fenntartható energiaforrásként állítható elő.

Üzemanyagcellák az intralogisztikában

Amikor az üzemanyagcellákról beszélünk a targoncák ágazatában, akkor "akkumulátor-helyettesítő modulokra" (BRM) gondolunk. A BRM egy zárt rendszer és alakját, méretét és súlyát tekintve megfelel egy adott akkumulátorrekesznek. A BRM tartalmazza az áramtermeléshez szükséges összes alkatrészt. Ezek közé tartoznak az üzemanyagcellák, a hidrogéntartály, a tartálynyílások és egy kis lítium-ion akkumulátor, valamint egyéb alkatrészek.

Amint a tartály feltöltődik hidrogénnel, ami csak néhány pillanatot vesz igénybe, az üzemanyagcella közvetlenül a teherautó fedélzetén termel elektromos energiát a tervezett alkalmazáshoz. A folyamat során tiszta vízgőz vagy víz kibocsátása keletkezik. A beépített lítium-ion akkumulátor energiatárolóként működik és állandó energiaáramlással látja el a targoncát. A folyamat révén a felesleges vagy visszanyert energia ideiglenesen tárolásra kerül, így a targonca könnyedén képes a villamosenergia-fogyasztási csúcsok kezelésére, például egy rakomány emelésekor.


Üzemanyagcella-technológia működés közben

Carrefour

A francia Carrefour kiskereskedelmi vállalat 2018-ban egy 137 STILL raktártechnológiai targoncából álló hidrogénüzemű flottát állított üzembe az észak-franciaországi Vendin-Le-Vieilben található új logisztikai központjában. Az EU által finanszírozott, kétfázisú HyLIFT-EUROPE projektjével a partnerek mérföldkövet állítanak a hidrogén mint alternatív energiaforrás felhasználása terén és bebizonyítják, hogy ez a technológia megbízható a kemény mindennapi logisztikában.

Corstyrène

2021 végén nyílik meg Korzika szigetének első zöld hidrogéntöltő állomása a Corstyrène hőszigetelésre szakosodott vállalat alériai üzemében. A szükséges hidrogén előállításához használt elektrolízist az üzem parkolóján elhelyezett napelemekből legfeljebb 99 kWc-nyi energiával látják majd el. Az első fázisban ez elegendő energiát termel hét STILL RX 20 üzemanyagcellás targonca feltöltéséhez.

Gyakran ismételt kérdések az üzemanyagcella-technológiáról

Mi a hidrogén szerepe az intralogisztikában?

Az EU célja: a klímasemlegesség megvalósítása 2050-ig, ez az Európai zöld megállapodás A cél az, hogy Európa – a világon elsőként – klímasemleges földrésszé váljon 2050-re, és megszünjön a CO2-kibocsátás.
A “Zöld hidrogén” – Új ütőkártya lehet a klímaváltozás elleni harcban. A zöld hidrogén, klímasemleges módon alakítható át energiává és hővé, ezért használata az intralogisztikában fontos eszköze lehet annak, hogy a CO2-kibocsátás teljesen elkerülhető legyen. Más logisztikai alkalmazásokkal kombinálva, például egy hidrogénüzemű nehéz tehergépkocsi-flottával, szinergiák hozhatók létre, és az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenthetők.

A hidrogén színei

A hidrogén színe a kitermelési folyamatra utal. A zöld hidrogént fenntartható, nem kimerülő energiaforrásokból állítják elő, például szélenergia felhasználásával. A Európai zöld megállapodás célja a "zöld hidrogén" előállítása és használata.

Létezik még a "szürke hidrogén", amelyet ma is használnak. A „szürke hidrogén” előállítása során a földgázt általában hő hatására hidrogénné és CO2-vé alakítják. A CO2 ezután felhasználatlanul kerül a légkörbe, így növelve a globális üvegházhatást.

A „kék hidrogén” szürke hidrogén, de annak CO2-jét a gyártás során felfogják és tárolják (Carbon Capture and Storage, CCS). A hidrogéngyártás során keletkező CO2 így nem kerül a légkörbe, a hidrogéngyártás CO2-semlegesnek tekinthető.

Mi történik egy üzemanyagcella belsejében?

Az üzemanyagcellában a feltöltött hidrogén a légköri oxigén hozzáadásával vízzé alakul. Ez a kémiai reakció elektromos energiát termel, amelyet a jármű meghajtására használnak.

Mi az üzemanyagcella az intralogisztika szempontjából?

Az intralogisztika területén az üzemanyagcella mindig egy úgynevezett "akkumulátor-helyettesítő modulra" (BRM) utal. Ez az akkumulátorcsere-modul egy zárt, átfogó rendszer, alakját, méretét és súlyát tekintve megfelel egy adott akkumulátortálcának. A BRM-en belül található az energiatermeléshez szükséges összes alkatrész: Üzemanyagcellakészlet (a kémiai reakció helye), hidrogéntartály (350 bar), tartályfúvóka, lítium-ion akkumulátor, páramentesítő a technológiai víz tárolására, kompresszor, ventilátor, légszűrő, elektromos rendszer és egyéb alkatrészek.

Mennyit bír egy teli tank?

Az intralogisztikai alkalmazásokhoz használt üzemanyagcellákat úgy tervezték, hogy akár egy teljes műszakot is kibírjon. A tényleges hatótávolság azonban az adott ügyfélalkalmazástól függ. Az üzemanyagcella nagy előnye a rendkívül rövid, 2-3 perces feltöltési idő.

Átalakíthatom a meglévő STILL teherautóimat üzemanyagcellássá?

Nem. A STILL jelenleg csak a "Fuel Cell-ready" opciót kínálja gyárilag. A meglévő járművek utólagos szerelése nem lehetséges.

Mit jelent az üzemanyagcellás infrastruktúra?

A szükséges hidrogénmennyiség a belső égésű motoros targoncák dízelüzemanyagához hasonló. A hidrogén azonban különbözik az előállítás, a szállítás, a tárolás és a szükséges biztonsági óvintézkedések tekintetében. Az infrastruktúra eltérő lehet - attól függően, hogy a hidrogént a telephelyen, saját elektrolízissel állítják-e elő, vagy pótkocsival szállítják. A lehetséges összetevők tehát a következők:

  • Hidrogén utánfutó, ha a H2-t szállítják
  • Hidrogén-elektrolízis, ha a H2-t a helyszínen állítják elő, pl. szélenergia vagy fotovoltaikus energia segítségével.
  • Nagynyomású kompresszor
  • Nagynyomású köztes tároló
  • Csővezetékrendszer
  • Adagoló (H2 utántöltő adagoló)
Mit kell jogilag betartani az üzemanyagcella-technológia alkalmazásával összefüggésben?

Az üzemanyagcellás vagy üzemanyagcellás jármű hidrogéninfrastruktúrával való üzemeltetése, feltöltése és tárolása során be kell tartani a nemzeti és/vagy regionális jogszabályokat/szabályokat. A helyszíntől függően a tervezésbe és a kivitelezésbe be kell vonni a helyi szabályozó hatóságokat, tűzoltóságokat és biztosítótársaságokat. A hidrogéninfrastruktúra építéséhez szakosodott tervezők és építési szakértők adhatnak tanácsot.

Hogyan támogatják az üzemanyagcella-technológia használatát?

Különböző intézmények nyújtanak finanszírozást, többek között:

Hogyan kaphatok üzemanyagcella-támogatást?

A finanszírozási programok időben korlátozottak és meghatározott költségvetéssel rendelkeznek. Az érdekelt félnek általában egy támogatási pályázaton keresztül kell megpályáznia a támogatási költségvetést, és versenyeznie kell a többi pályázóval. A hangsúly a CO2-megtakarítás mértékén van. Minél nagyobb a megtakarítás, annál nagyobb a valószínűsége a pozitív finanszírozási válasznak.

Mekkora finanszírozás lehetséges az üzemanyagcella-technológia számára?

A finanszírozási programtól függően változik. A NOW GmbH (2020) finanszírozási felhívása például 5 millió eurós volumenű volt. Támogathatóak voltak a hidrogénhajtású targoncák a "normál" járműhöz képest a beruházási többletköltségek 40%-ának mértékéig. A NIP harmadik finanszírozási felhívása 2021-re szintén a beruházási többletköltségek 40%-ának megfelelő támogatási kvótával van tervezve.

A finanszírozási felhívások aktuális áttekintése itt található: Finanszírozási felhívások - NOW GmbH.

Példa a támogatási összeg kiszámítására:

Costs for forklift truck (battery)30.000€
Costs for forklift truck (fuel cell)55.000€
Additional investment costs (battery vs. fuel cell)25.000€
Funding rate according to NIP40%
Funding per forklift10.000€

Kapcsolatfelvétel

Szeretne többet megtudni? További információkért lépjen kapcsolatba velünk.

+36 34 573 211

Kérelem a következő címre: Üzemanyagcella-technológia | STILL

Kérjük, töltse ki az alábbi űrlapot. A lehető leghamarabb válaszolunk Önnek.

Megszólítás*
This site is protected by Friendly Captcha and the Friendly Captcha Privacy Policy applies.